سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسا کس که بامدادى را دید و به شامگاهش نرسید ، و بسا کس که در آغاز شب بر او رشک بردند و در پایان آن نوحه کنانش گریستند و دریغ خوردند . [نهج البلاغه]

عاشق مولا

با عرض سلام خدمت حضرت ولی عصر(عج) و دستان گرامی

تسلیت باد ایام سوگواری بی بی دو عالم حضرت فاطمه الزهرا(س)

نمی دانم چگونه باز گو کنم سخن خویش را  ، از سفر ریس جمهور سخن بگویم یا از شهادت و بی مادر شدن فقط یک سخن 

    برای فرج آقا دعا کنید

منتظر مطالب آینده باشید . ان شاء الله




عاشق مولا ::: پنج شنبه 86/3/10::: ساعت 5:43 عصر

بسمه تعالی

به نام خدایی که انسان را آفرید و به آن قوة تفکر داد و مسیرهایی خوب و بد در سر راه زندگی او قرار داد تا از قوة ادراک خود استفاده کند و ...  .

مرگ ؛ خارج شدن از دنیا و واردن شدن به آخرت

در راه مرگ ما مانعه های زیادی داریم که به مرحلة اول منزل و به مرحلة دوم عقبه می گوییم . منزل مرگ : جدایی روح از بدن که در این مرحله چندین عقبه داریم اولین عقبه جان کندن مرحله ای بسیار دردناک که در عین درد زیاد باید ( اشهد) را بگوییم وقتی که اقدام به گفتن اشهد می کنیم شیطان با چهره ای سیاه و خطرناک وارد می شود و مانع گفتن این ذکر می شود و لی باز با تلقین اطرافیان اقدام به گفتن می کنیم و دوباره شیطان این بار اقدام به تهدید می کند و ای به رسوم نور سفیدی می آید و با آمدن نورسفید شیطان فرار می کند و آن نورها کمکم می کنند تا شهادتین را بگوییم بعدها می فهمیم که ان نورهای سفید ائمه اطهار (ص) بودند که برای شفاعت ما آمده اند و در کل مردن (مرگ) به نه مرحله تقسیم می شود :

مرگ

منزل مرگ

جان کندن

منزل قبر

وسوسه

قیامت

تشیع جنازه

زنده شدن

 

سنجیدن اعمال

وحشت قبر

حساب

سؤال کردن نکیر و منکر

دادن نامه ی اعمال

فشار قبر

صراط

 

 




عاشق مولا ::: پنج شنبه 86/1/16::: ساعت 6:3 عصر

بسمه تعالی

 

موضوع : خدای را سپاس

روزی علی بن ابی طالب (ع) غلام خود را صدا زد غلام جواب نداد حضرت چند مرتبه صدا زد ولی جوابی نشنید ناچاربرای اطلاع از او حرکت کرد . وقتی از منزل خارج شد دید غلام دم در خانه نشسته و عمدا" به صدای امام جواب نمی داده است آن حضرت  بون خشم و غضب و با ملاطفت و مهربانی پرسید : غلام ، چرا به من جواب نمی گفتی . غلام : برای دو چیز : یکی این که  حال و حوصله نداشتم ، دوم این که ترسی نداشتم و مطمئن بودم که حلم و عفو شما اجازه نخواهد داد تا تنبیه و توبیخ نمایید . امیرالمؤمنین به جای اینکه ناراحت گردد ............... خوشحال شد و فرمود : ( سپاس خدای را که علی را از کسانی قرار داده که بندگان خدا را از شر او در امان هستند .) سپس به غلام فرمود : برو که تو را در راه خشنودی خداوند آزاد کردم .

( کتاب : الگوهای فضیلت ، نویسنده : حمد غفاری ، برگرفته از بخار : ج16،ص230


عاشق مولا ::: پنج شنبه 86/1/16::: ساعت 5:43 عصر

بسمه تعالی

من که صلحم دائما" با این پدر                         این جهان چون جنت استم در نظر

در قول شهید در قرآن کریم دو پرونده باز شده است : 1_ خودشهید    2_ وابستگان شهید در خصوص پدر و مادر شهید

1_ خود شهید :

قرآن مجید در مورد عظمت شهید دور نمایی برای مردم بیان و ما نمی دانیم آیا به هیچ عنوان حق شهید و عظمت و برای ما قابل درک نیست نه در دنیا و نه در آخرت .

یا در دنیا فقط برای ما قابل درک نیست و در آخرت هست این را نمی دانیم .

قرآن وقتی صحبت از شهید می کند آخر صحبت را به این جمله ختم می کند که کل شمایی که در دنیا هستید نسبت به شهید لاتشعرون هستید ، نمی فهمید ، درک نمی کنید و پی نمی برید آیا این پی نبردن مال وقتی است که ما در این دنیا هستیم یا بعد از کنار رفتن پرده ی دنیا موقعیت شهید برای ما قابل درک است . در آخرت هم عظمت شهید برای ما قابل

 درک نیست .

بطور مسلم ما تا در دنیا هستیم درک مقام شهید برای ما غیر ممکن است از جمله ی لاتشعرون استفاده می شود . یک دورنمایی کتاب خدا برای ما ترسیم می کند .

شهید به معنای کشته شدن نسیت . کلمه ی شهید معنی وترجمه و مفهوم آن کشته و به خون آغشته کلمه ی قتیل است . در عربی به کشته قتیل و مقتول گویند .

اولین کسی که در این کلمه ی شهید و این اسم را برای خودش انتخاب کرد و اسم را برخود گذاشت و گفت من شهیدم ذات اقدس خداوند بود . کلمه ی شهید اسم پروردگار است مثل : رحیم و کریم و ... .

در دعاها می خوانیم ( یا شاهد کل نجوا ) و در قرآن  خوانیم ( ان الله علی کل شئ شهید ) .

خداوند اسم شهید را بر روی پیامبر (ص) نوشته و در قرآن سوره ی احزاب آیه 45 و 46 می فرمایند :

انا ارسلناک شاهد و مبشرا" و نظیرا" و داعیا" الی الله باذنه و سراجا" منیرا .

پس اسم شهید بر روی خداوند، پیامبر (ص) وکسی که در جبهه فی سبیل الله در خون غلطیده شهید است .

فقیه ، حکیم ، فیلسوف ، انبیاء ، ائمه همه دورنمایی در مورد شهید در اختیار ما گذاشته است اما اصل موقعیت در پیشگاه پروردگار و عالم است که وجود مقدس خداوند به هر کس که اراده کردند آن واقعیت شهید را براو نشان دادند . حال چرا آنها دم فروند و از آن موقعیت چیزی نگفتید این است که آنها حساب می کردند که ما ظرفیت گرفتن آن موقعیت را نداشته باشیم .   

امام خمینی (ره) در این مورد می فرمایند : اگر ملکوتیان مقام اعلاء و ملائکه ی مقرب خداوند که عقل محض و نور محض و روشنایی محض اند اگر بخواهند در مورد شهید و مقام و عظمت  شهید سخن به میان آوردند و در مورد آنها بررسی کنند نمی توانند :

عقل می گوید شهادت مشکل است                              عشق می گوید که این کار دل است

 هـر چـه گفتیـم از دریا نمــی ســت                               خاطـرات ایـن شهیدان عالمـی است




عاشق مولا ::: پنج شنبه 86/1/16::: ساعت 5:38 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 3


بازدید دیروز: 2


کل بازدید :4320
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<<
 
>>آرشیو شده ها<<
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<